Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiot działalności i kompetencje:
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty umożliwiając uczniom
zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa,
ukończenia szkoły i pozwalających kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia.
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego
przez dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły
i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.
Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko,
odroczenie obowiązku szkolnego, spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą,
skreślenie ucznia z listy uczniów, indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach
określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 18 czerwca 2015 r. (Dz. U. 2015 poz. 843 z późn. zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów w szkołach publicznych. W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się
postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego
oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
(Dz.U. 2009 nr 4 poz. 17) oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego
w poszczególnych typach szkół (Dz. U. 2012 poz. 977 z późn. zm.).
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty umożliwiając uczniom
zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa,
ukończenia szkoły i pozwalających kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia.
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły
i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.
Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów
o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko, odroczenie obowiązku szkolnego,
spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą, skreślenie ucznia z listy uczniów,
indywidualny program lub tok nauki.
Szczegółowe cele i zadania określa Statut Szkoły.